Så jävla varmt.............

Vi har AC på rummet men den blåser inget vidare och man får väl vara nöjd ändå! Ska inte klaga så mycket!
Det är bara att sängarna är stenhårda och kudden är värdelös så in i helvete.
Men det är ändå najs. Vi kliver upp runt 09:00 och käkar frukost. Gör oss i ordning och tar en promenad ner till stranden. Sa jag att den ligger 20 meter från rummet?!
Vi ligger där som 2 vita valar och lapar sol tills det är lunch vid 13. Jag tar en grekisk sallad som vanligt och Annika något som faller henne på läpparna!
Som sagt var så är det underbart.

Tisdagen i korthet!

Vaknade runt 08:00 av att Annika låg och stirrade på mig som om jag va död!
Hoppade upp och  borstade nötterna, klädde på mig för att försvinna till jobbet första dagen på semestern.
Väl på jobbet så undrade alla vad jag gjorde där!
Svarade och tog en kopp kaffe!
Gick och började lägga om 4 st ostar åt Feddan som skulle hämta dom senare på dagen.
Lasse dök upp och jag fixade till bilen så den blev kvar för reparation och han fick en lånebil.
Vi tog en lunch när Freddan kom och den var ruskigt god! Käkade en gryta med ris av något slag med hjortronsylt i. Najs!
Fick skjuts av Freddan till forex för att växla till mig lite skit pengar som funkar i Tzazikien.
1500 Euro blev det!Hoppas att det räcker i 2 veckor!?
Kom hem och tog en fika med Fredde inann han skulle tillbaka till "jobbet" för han var ju på "uppdrag".
Satte mig i soffan och tog det lungt en stund.
Började att försöka ladda ner musik i ipoden som bara strulade hela jävla tiden.
Chattade med Jeanette och hon gav mig lite tips som senare funkade.TACK SNÄLLA!

Robin och Tom tittade förbi för att hämta nyckel till lägenheten som Tom ska bo i 2 veckor!
Såsa en stund till framför tv´n och har nu börjat att packa resväskan för vi ska upp runt 03:00 för att bli hämtade runt 04:00.

Nu åker vi!

Puss och kram tjockisar!

2 dagar kvar!

På tisdag klockan 06:20 lyfter planet till Tzazikien. Hur skönt ska inte det bli?! Har längtat länge nu på att få åka iväg en längre stund utan att man behöver hälsa på alla man känner!
Tror att båda två behöver det för tillfället. Ser fram emot att ligga på stranden och bara ta det lungt i 2 veckor.
Nu ska vi iväg och handla massa onödigt skit som ska med typ bikini till Annika och jag behöver tydligen tofflor av något slag.

Försökte ladda ner lite e-books från piraten och lyckades nog. Bra sida.
Har blåst datorn så det saknas lite program för nerladdningen men det löste sig med lite Googlande. Men det som laddades ner verkar vara något nytt skit. Blir nog bra ska vi se.

Vi var på bio igår som jag skrev härom dagen. Ruskigt rolig film med Adam Sandler. Kolla on den tycker jag.
Kom hem och tittade på Bröderna Grimm på DVD som sög lite gran. Vi gick och la oss och sov hyffsat gott.

Nu ska vi iväg och strö pengar omkring oss.

Trodde det var Söndag!

Åh det är bara lördag!
Fredag igår och allt var lungt! Farsan var här igår på middag och det kändes bra. Han slapp vara hemma själv och sitta i soffan och glo på tv.
Vi sov ut igår och gick väl upp runt 11. Käkade frukost på balkongen och sen så började vi röra oss hemifrån runt 14:30. Åkte hem till mamma för att fixa med hennes räkningar! Hämtade farsan och åkte hit. Annika passade på att åka till sin mamma och vattna blommorna medan jag började med maten.
Det blev lax med färskpotatis och lite rödbetor med fårost till. Gott faktiskt.
Sen blev det helstekt kottlettad med saffranspotatis sallad och lite gukka brevid.
Efterrätten bestod av rabbarbersmulpaj och vaniljsås som var hemlagad. Gott!

Vad händer idag?
Vi har ätit frukost på balkongen igen i det vackra och härliga vädret. Annika fixade omeletter åt oss som blev grymt goda.
Vi satte oss i soffan för att kolla på Smalville som jag spelade in igår. Vi ska väl snart åka in till stan för att ta en fika med min syrra för hon jobbar!
Senare i eftermiddag så kommer väl Tom och Patric över på en fika kanske. Vi får väl se. Sen ska vi på bio jag och Annika och se Jiddra inte med Zohan.

Men sen så blir det till att ta det lungt för imorgon ska vi handla lite grejer inför resan till Tzazikien!

Hoppas att din dag blir fin!

HEMMA!

Då var man hemma efter en bra dag på jobbet. Det sista jag gjorde innan jag åkte hem var att putsaupp en A6 som en kundjävel skitat ner som fan. man blir bara förbanad över hur dom misshandlar bilarna och skiter i vad som händer med dom när dom lånar bilen av oss. Desutom så får dom låna bilen gratis men då måste do tanka den det dom kör men det skiter dom i åxå! Jävla fittor.
Vad har hänt under kvällen?
Jo! Vi har handlat mat inför i morgon. Ska åka till morsan och fixa med hennes räkningar då hon är i Unger ett par månader. Sen hämta Pappa och ta med honom på en fika någon stans och sen bjuda hem honom till oss på en god middag med efterrätt. Det blir lax med färskpotatis till förrätt och sen helstekt fläskytterfile med en blandning av turkiskyougurt och fetaost. Efterrätten blir hembakad rabarberpaj med vaniljsås. Gött!

Sitter och försöker ladda ner en massa ljudböker till nästa vecka och ser att jag saknar ett program som jag måste ha så nu får datorn jobba lite för att det ska gå att ladda ner.

Snart är det dax för sängdax och sen sova tills jag vaknar!

Sov gott tjockisar:-)

Sista dagen!

HA!

Snart så börjar semestern! Å du fattar inte hur skönt det ska bli att få åka bort! Jag och Annika bestämde oss för en sista minuten till Tzazikien(Grekland för korkade personer).
2 veckor blev det och vi åker på tisdag morgon någon gång. Fan vad najs.
Igår så var det jobb som vanligt och sen stressade jag iväg till Solna Centrum för att möta upp Annika och Didem. Vi gick till Ticket och kollade vad som fanns att få.
Efter lite pip och surdeg så blev det 2 veckor. Men jag fick inte gnälla om att jag är rastlös och uttråkad(kommer alldrig hända) för då skulle jag få stryk. Tuff tjej jag har!
Åkte hem och tjejerna åkte till kyrkogården och jag passade på att laga ihop en omelett som blev middagen! När väl tjejerna kom så satt jag i kalingarna och kollade på burken.Inget vettigt där inte!
Vi skjutsade hem Didem till Martin dit hon flyttat nyligen och tog en fika och kollade lite på den dåliga fotbollen. Sverige hade inte en chans mot Ryssarna. Bra spelat Ryssland.

Idag så är det som sagt sista dagen på 4 veckor som jag är på jobbet så det ska bli skönt att slippa killarna ett bar tag förutom vissa Göteborgare.

Trevlig middsommar så sköter ni om er!

Puss tjockisar

Tisdag och semestern närmar sig!

Hurra för nu är tisdagen snart över och onsdagen börjar!
Har hafft ett rätt bra flyt dessa två dagar med jobb och allt annat skit! Vi var i Göteborg i helgen och tittade på lite race. Ruskigt trevligt var det men det var över för snabbt.
Jag och Annika,Fredrik,Helene åkte ner i fredags efter jobbet. Resan ner gick kanon bra och alla var glada och nöjda när vi kom fram till hotellet.
Vi incheckningen så fick vi våra nycklar till rummen och till garaget.
Vi instalerade oss på rummen och sen så gick jag och Annika ner och tog en öl och läskeblask. Gick och la oss i en 140 cm bred säng som 2 personer skulle försöka sova i! Det blev en intressant natt vill jag lova. Väl på morgonen vi 07:30 så ringde klockan för uppstigning.
Vi gick ner för att äta frukost och ladda med massa mat inför dagens race i stan!
Vi åkte spårvagn från hotellet(300 meter längre bort låg hållplatsen)till andra sidan bron som alla sa. Vi hittade ett par bra platser som vi parkerade tjejerna på och sen så tog jag och Freddan en liten promenix för att utforska området.
Vi träffade en massa folk som vi kände och ordbajsade lite med dom om allt.Fika gjorde vi i ett tält där Fredde kände någon snubbe från go-carten.Kaffe och kanelbulle blev det i alla fall.
Vi gick tillbaka till tjejerna som satt och solade sig och läste tidningen mitt under Camaro-cup.*fniss*
Senare så startade racen och STCC samt Carerra cup. FAn vad dom krockade hela tiden.Viserligen så var det ganska trångt på banan men kul för oss att se men dyrt för teamen.
Tjejerna tog och drog när Carerra cup var slut för att åka in till stan för att fika och slippa alla köer. Vistod kvar och kollade finalen i STCC som vanss av  Ted Björk.
Träffade på tjejerna inne på avenyn och vi tog en liten promenad till hotellet via en Italiensk restaurang som vi bokade middag på.
Dax för fotboll.3öl senare så hade Sverige förlorat mot Spanien med 2-1.
Middagen var nice och god.
Somnade efter midnatt.
Något utvilad var jag på morgonen kände jag.
Frukost vi 09:00
Vi checkade ut vid 12
Drog till Liseberg och åkte Balder,Bergbanan,Kanonen. Fan vad dom var kul att åka.
Käkade en ruskigt god räkmacka för 165:- på 23 vpningen i ett hotell som heter Scandic Crown Hotell.
Fredde fick köra hem så kunde jag slappa med Annika i baksätet.
Hemma vid 20:30.
Gick å la oss vid 21:30

Måndag=jobb

Kram tjockisar

Idag är en annan dag igen!

Vilken vecka än så länge!
Har jobbat med en A6:a som är ett rikslik. Kuggrem och massa annat skit på den men snart så är den klar! Jag lyckades repa framskärmen lite när jag skulle montera tillbaka stötfångaren fram.Fitta också. Shit happens.
Vad har jag gjort för kul denna vecka mån tro!
Jag har spelat squasch mot Andreas och han fick stryck som vanligt.
Har börjat cykla till och från jobbet.Tycker jag är starkt innan semestern.
Lämnat in min bil till försäjningen så att dom kan kränga den.Hoppas att den blir såld.
Somnat i soffan 3 ggr.
Retat jonas eftersom han slutar nästa vecka.Varje dag ska jag brotta ner honom och lägga mig på honom. Igår så brottade jag ner honom 3 ggr och sista gången så satte jag mig på han anskite och jag fest inte!
Han ska lära sig den hårda vägen mot slutet.
Uppdaterat min blogg oxå!

Nästa fredag så går jag på semester och varken jag och Annika vet vad vi ska åka i 2 veckor. Tror att jag har kollat på olika hemsidor varje dag om sista minuten priser hit och dit. Vi får se vad som händer!
Semestern ser ut på följande sätt:
2 veckor någonstans varmt.
8 dagar i Finland(Kaskö) 30 mil åvanför Åbo.
Sen börja jobba igen och då ska jag sköta express servicen i 2 veckor.Det suger rätt bra.

Ska ta och dricka en kopp kaffe nu!

Dagen efter seglingen!

Uhuja!

Alla är bakis tydligen! Speciellt TOM som inte har kommit än! HAHAHAHA!
Hämtades av Annika igår kväll vid 22:00 vid Villa Gothem.
Förätt: Stora vita sparrisar med smör tror jag!
Varmrätt:God fisk med kokt potatis.
Efterätt:Tryffelkopia med kaffe.

Smälde i mig tryffeln och drog hem.

Allt igår var skitkul och vi fick verkligen jobba för att det skulle gå bra! Erik som våran skeppare hette var guld. Han guidade oss genaom allt och det gick riktigt bra! Men tråkigt nog så blev vi 2:a. Järva van men fuskade och dommarna ville inte diskutera det tyvärr. Sopa tycker jag. Men kul hade vi i alla fall!

Efter seglingen så blev det middag på VIlla gothem. Det tog sin lilla tid att få bordet och varken jag och dom andra vet varför! Det var jö tomt i stora matsalen! JAJA WHAT  EVER!

Så tack killar för en trevlig båt tur och hoppas att vi kan göra om det igen nästa år!

Välkommen dåh!

Karra här bakom tangentbordet!
Flyttade hit eftersom den andra skiten gick det inte att logga in på så jag gav upp! Det var ett fint år på den andra bloggjäveln! Oj jag har redan börjat svära! Fitta också! nu igen.3
USCH KARRA!
Välkommen i alla fall. Jag ska försöka tråk alla jag känner och därav cirkus östermalm som bloggen heter för på denna arbetsplat är det alltid en jävla cirkus på alla sät och vis!

Kram tjockisar!

//Karra

Välkommen till min nya blogg!