Då var det dax!

Allvarlig!
Vad är det som händer när en Quinna blir gravid?! Vad går genom deras söta och roliga hjärnor! Min tjej är ganska normal men kan ha sina dagar som alla andra runt om i den gravida världen!
Jag gör allt vad jag kan för henne och det tycker hon om. Känns bra att få skämma bort henne för det är hon värd i många fall.
Härom dagen fick jag en fråga som jag tackade för att hon ställde. Hon undrade hur jag kan leva med en sån mage varje dag? Och då är saken att jag är inte så stor och tjock som du kanske tror men har en kula där framme som jag håller på att jobba ner till mindre storlek.
Saken är då att en Quinna inte har en stor mage mer än ett par månader och sen så är den saken ur världen. Så frågan var snäll och vi skrattade lite.
Hon har ändrat lite beteenden som är både bra och dåliga. Till att börja med så är det inget stort att prata om ientligen.
Hon gnisslade tänder förut som hon nu har bytt ut till snarkningar. Hon låter lite som jag när jag sover på rygg men ändå inte så farligt som du kanske tror. Dom är kanska små och ofarliga men kan irritera när man försöker somna om.
Tänk dig att du får ett samtal vi 20:00 och hon berättar att hon är sugen på pankakor med äppelmos. Du köper äppelmoset och tänker att pankakor är gott men när hon kommer hem så har suget försvunnit spårlöst. Skumt!
Jag fick frågan härom dagen när vi var ute och gick en sväng om varför jag går så fort för? Jag svarade att jag gick lika fort som förut och det kanske hon som börjat gå långsammare. Inget speciellt svar där.
Det en fantastisk grej det där men graviditet för en Quinna tror jag men ack så plågsam i vissa fall åxå.
Jag ser bara på min tjej att det finns vissa saker som blir jobbigt och att hon oftast är trött och det respekterar jag då det smittar av sig. Jag tror att vi har somnat i soffan ett par ggr under förra veckan.
Hon har börjat få ont i höfterna och det kan nog bero på hennes jobb och att hon inte hinner vila benen på dgarna som hon kanske skulle behöva.
Sötsuget är inget att tala om. Jisess! Det är oftast godis och något sött som ska handlas. Härom dagen så köpte jag 2 chockladkakor av modelen Geisha som hon blev ruskigt glad över. Jag hadde läst hennes tankar för hon var sugen på just den sorten.
Suschi är en grej som jag tror hon kan nog äta varje dag om det fanns möjlighet till. Hon älskar nämligen Suschi.
Man får dock vara försiktig med att marinera kött inför grillning för då startar kräkreflexen och det börjar hulkas lite grann.
Hon är i vecka 22 och det går långsamt frammåt. Barnmorskan sa att det var dax för landning rnd den 13 december +- 2 veckor. Senast den 27 december ska den vara ute på banan i det hårda livet.
Sen så undrar jag varför alltid frågan kommer när man berättar för någon om att man ska bli föräldrar-Vet ni vad det ska bli?
Alltid så blir svaret från mig att jag inte bryr mig utan att det som är viktigast är att barnet är friskt.
Nästa fråga är -vad ska det heta?
Jag brukar svara Lucifer eller Belsebub. Då blir det oftast tyst.
Sen det här med barnvagnar. Jisses vilket hav av modeller. Jag har börjat kolla runt lite på olika modeller och hittat lite roliga vagnar men tycker att tjejen ska få bestämma det för det är bästa så för oftast så vet dom vad som gäller med färger och vad som är modernt och passar in överallt. Jag håller med.
Men en sak är säkert att när det kommer till att vara gravid så skulle jag inte vilja prova på det i alla fall för allt smör i skogen.
Nu kanske det inte riktigt blev en disskution men det får vara tillsvidare.
Jag får fortsätta senare när jag har några mer funderingar. Du tycker säkert att jag e konstig och är helt fel ute. Men så är det bara lite funderingar och tankar.

Ha en fin dag tjockisar. Puss

Kommentarer
Postat av: Helene

Jadu, Johan! Man undrar ju hur mkt hormonerna spökar i en tjej då hon är gravid! Massor kan jag säga!! Nu tycker ju Fredrik att jag är mer lugn och timid än vanligt, även om jag är hyfsat lugn i vanliga fall oxå . Men nu är det inte så mkt som kan rubba mig... Inte långt kvar tills vår Bebis kommer hoppas vi, men det kan ju vara så mkt som 6 v kvar - hemska tanke... Hoppas Bebis behagar komma några dagar innan tänkt iaf. Visst är det konstigt att nästan alla frågar om man vet könet på barnet i magen, som att man MÅSTE ta reda på det bara för att möjligheten finns. Själv tycker jag det är endel av tjusningen och spänningen med att vänta barn, att få fundera och spekulera och prata om barnet utan att veta om det är en pojke eller flicka. Den lill* är så välkommen, oavsett kön! Sköt om dig och din ljuva dam! KRAM!

2008-08-07 @ 09:48:26
URL: http://webmosterhelene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0